Bursaray’da Emek hattı başlıyor, Otosansit hattı ise masada

Bursaray’da Emek hattı başlıyor, Otosansit hattı ise masada Üniversite etabından sağlanan 2.300 metre tasarrufla Bursaray’ın Mudanya Yolu’nda Emek’e uzatılmasına ekimde başlanıyor. Adliye planlamasıyla Ankara Yolu’nda Otosansit’e kadar uzatma da gündemde…

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’nin değişik bir çalışma tarzı var. Geçmişteki belediye yönetimlerini anımsadığımızda, öncelikli olarak bir konuya ağırlık verildiğini, diğer konuların yapılan öncelik sıralamasına göre ele alındığını anımsıyoruz.

Oysa…

Altepe yönetimi, birden çok konuya aynı anda öncelik verip hizmette farklı ağırlık noktaları oluşturuyor.

Bu öncelikler arasında, Bursaray ayrı bir yer tutuyor.

Bayramda…

Büyükşehir’in üst düzey bir yöneticisiyle konuşurken, önümüze karşılaştırmaya dayalı farklı bir hesap koydu:

“Geçen dönem 5 yıl boyunca Bursaray’ın yalnızca 4.5 kilometrelik B Etabı yapılmış ve Şehreküstü’den Arabayatağı’na gidilmişti. Oysa şu anda 6 bin 500 metrelik Üniversite etabı sürüyor. Üstelik, bizden önceki yönetimin planladığı bu hatta 2 bin 300 metre tasarruf sağladık.”

Gördüğümüz kadarıyla…

Büyükşehir’in bugünkü yönetimi, Üniversite Etabı’ndan sağlanan 2 bin 300 metrelik tasarruf çok önemsiyor. Ayrıca, bu tasarrufun doğru yönlendirildiğine de inanıyor.

O da…

Bursaray A Etabı’nın, sona erdiği Organize Sanayi’den itibaren 2 bin 300 metre uzatılarak Emek’e kadar gelmesi.

Oyak Renault ile Korupark arasındaki kavşağı geçecek olan bu hattın yapımına ekim ayında başlanıyor.

Böylece…

Bursaray’ın, Organize Sanayi Bölgesi ve yolun sağındaki yeni yerleşim alanlarının tümünü kapsayıp, Mudanya’ya yaklaşması hedefleniyor.

Yine…

Konuştuğumuz üst düzey yöneticinin söylediğine göre, bu hatla ilgili olarak, bayram sonrası bilbordlarda yoğun bilgilendirme yapılacak.

Yanı sıra…

“Ankara Yolu hattı için de her an bir çılgınlık yapabiliriz” diyen aynı yönetici, Bursaray’ın Kestel’e uzaması konusunu her toplantıda konuştuklarını söyleyip şunu da ekledi:

“Kestel’e kadar gidemesek bile, ilk etapta Otosansit’e ulaşmayı hedefliyoruz. Çünkü, Adliye Sarayı’nın yapılmasıyla birlikte burası çok önemli hale gelecek ve hareketlenecek.”

Üstelik…

Sürpriz bir şekilde her an gündeme gelebilecek olan Ankara Yolu ya da ilk uzatma etabı adıyla Otosansit hattı ne zaman başlar?

Bu konuda…

Büyükşehir yönetimi rahat bir görüntü sergiliyor:

“Arabayatağı ile Otosansit arasında Hacivat Köprüsü dışında ciddi sorun yok. Hatta, kavşaklarda Bursaray’ın geçeceği yerler bile hazır. O bakımdan gündeme de çok hızlı gelir, yapımı da çok çabuk olur.”

Peki…

Bu hatla ilgili karar şu anda ne aşamada? Cevabı çok kısa oldu:

“Bir yandan konuşurken bir yandan dış kredi arayışına başladık. Bu da çok uzun sürmez.”

Bursa’da 5 yıldızlı otel sayısının azlığı sorundu, şimdi patlama yaşanıyor ama talep bu arzı yaşatabilecek mi?

Almira ve Kervansaray Termal devreye girinceye kadar Bursa’nın 5 yıldızlı tek oteli Çelikpalas’tı. Emektar otel, bu kentin 5 yıldızlı otel ihtiyacını uzun yıllar tek başına karşıladı.

Bugün için, 5 yıldızlı yalnızca 3 otelimiz var.

Bu da…

Bırakın son yıllarda peşinde koşulan kongre turizmini, Bursa’ndaki gelişmenin ortaya çıkardığı ihtiyacı bile karşılamıyor.

Hele…

Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi devreye girdiğinde, 5 yıldızlı otel ve yatak sayısı daha da sorun haline gelecek.

Nitekim…

Turizmciler bunu görüp yatırıma yöneldiler.

Yalova Yolu üzerinde Celal Sönmez’in kente armağan ettği Baia Otel açıldı. Aynı yol güzergahında Durmazlar tarafından Hilton yapılacak. Onun hemen yakınında Doğuş Grubu’nun 5 yıldızlı otel niyeti biliniyor. Buttim’de başlayan otel inşaatı, uluslararası zincirin parçası olacak.

Yanı sıra…

Sıcaksu’da Gökçen Ailesi yıllardır arzu ettiği otel inşaatına başladı. Onun yanındaki yamaçta yükselen otel inşaatı ise bitmek üzere.

Ayrıca…

Mudanya Yolu’nda bir başka uluslararası zincir için girişimler var. Çekirge’de Erikli’nin Oba Oteli açılışa gün sayıyor. Karşı köşesinde yine Celal Sönmez’in yıllardır planladığı, ama SİT engelene takıldığı Hüsnügüzel projesi var.

Derken…

Büyükşehir Belediyesi’nin üstlendiği Timsah Arena’ya finans bulmak için satışa çıkarma kararı aldığı Acemler’deki Belediye Otobüs İşletmesi Garajı arazisine otel, alışveriş merkezi ve recidence yapılması gündeme geldi.

Yeri gelmişken…

Kafamıza takılan bazı soruları burada paylaşmak istiyoruz:

BOİ arazisi için, Arap alıcılar dahil çeşitli spekülasyonların yapıldığı süreçte, Rixos Otelleri’nin patronu Fettah Tamince’nin Bursa’da bir toplantıya katılması ve burada “termal turizmini teşvik edici” konuşmasının acaba gündemdeki konularla bir bağlantısı var mı?

Vali Şahabettin Harput ile Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Celal Sönmez’in de katıldıkları bilgisi haberlerde yer alan bu toplantının organizasyonu hakkında net bir bilgi edinemedik.

Ama…

Merak ettiğimiz şu:

BOİ arazisi ve Valilik tarafından başlatılan “termal turizmi için sıcak su” sondajlarının süreceği açıklamasının yapıldığı günlerde, Başbakan’ın da yakın ilgi gösterdiği bilinen Tamince’nin işaret ettiği termal turizmi hedefi acaba tesadüf mü, yoksa Bursa’nın yakın geleceğinde Fettah Tamince adının daha çok geçeceği kimi gelişmelerin işareti mi?

Neyse…

Bu soruları önümüzdeki sürece bırakıp, başa dönelim ve soralım:

Bursa’da 5 yıldızlı 3 otelin olması yetersiz kabul ediliyordu. Gündemdeki proje ve inşaatlara bakarak söylemek gerekirse, şimdi de 5 yıldızlı otel patlaması söz konusu.

Acaba…

Bursa’da oluşan ya da oluşacak olan talep, arzı karşılayıp bu kadar 5 yıldızlı oteli yaşatabilecek mi?

Hadi Türkmen’i Bursa unutmamalı

Bursa’nın yıldızı parlak sanayicilerinden biriydi. İpekiş’te genel müdürlük yaptı. Bursa ticaretini ön plana çıkaran çalışmalara imza attı. Ekonomi yorumlarını kitap haline getirdi

Uganda fahri konsolosu oldu.

Türkiye gündemine Fenerbahçe Yönetim Kurulu üyeleğiyle girdi. Futbol Federasyonu’ndaki devrimlere Asbaşkan olarak damgasını vurdu.

Çok sevdiği spora spor yazarı olarak hizmeti sürdürdü.

İstanbul’da yaşasa, işi orada olsa bile yaz aylarını Mudanya’da ailesine ait yazlıkta geçirme geleneğinden vazgeçmedi.

Sacık kanlı, girişken, samimi özelliğiyle herkesin gönlünü kazanan Hadi Türkmen şu sıralar hasta. İstanbul’daki Çapa Hastanesi’nde yüksek şekerden yoğun tedavi görüyor.

Kalbi yine Bursa’da ve dostlarında. Bir sıcak merhaba, bir dost sesi onu mutlu ediyor. Bursa evladını unutmamalı.

Çağrışanlılar’ın küçük bir isteği var

Karayolları’nın gündeminde Mudanya Yolu’nu gidiş dönüş üçer şeride çıkarmak var. Tepederbent’e de Göynüklü ve Bademli dönüşleri için köprülü kavşak yapacak.

Büyükşehir Belediyesi ise Bademli Kavşağı’na köprülü kavşak planladı.

Mudanya Yolu ile ilgili düzenlemeler konuşulurken, bu yoldan giriş çıkış yapan Çağrışan Köyü sakinlerinden küçük bir istek geldi.

Dediler ki:

“Köyümüzden Mudanya’ya da Bursa yönüne de dönülemiyor. Geçen dönem hazırlanan 1/5.000’lik planda köyümüze giriş çıkış için kavşak yapılacaktı. Acaba o kavşak, bu düzenlemeler sırasında yapılabilir mi?”Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Olay Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. 22-9-2009

About leothemaster

5 Ekim 1969 yılı Ankara doğumluyum. İlköğretim, lise ve üniversiteyi de Ankara’da okudum. 1995 yılında ise ODTÜ Fizik bölümünden mezun oldum. 1990′lı yıllarda başlayan bilişim hayatım, 2004 yılında biraz kabuk değiştirdi. Levent, Leo oldu ve LeoTheMaster olarak tanındım. İçimdeki yazma isteğini sanal ortama aktarmak için ilk blog sayfamı açtım. Bu başlangıçla birlikte Türkiye’deki ilk blog yazarlarından birisiyim. Uzun yıllardır blog yazıyorum ve pek çok blog sayfam var. Ayrıca köşe yazıları, İngilizce ve Türkçe teknolojik sunu / makalelerim var.
Bu yazı Olay\'da yayınlanan yazılarım içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorum bırakın